Na melanżu dwóch osiemnastolatków z Leszna ściągnęło majtki

1525
Po grzybkach halucynogennych dziewczyna całowała kasownik w autobusie, myśląc, że to jej chłopak Fot. Kampania Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Osiemnastka w jednym z leszczyńskich lokali. Wszyscy podekscytowani. Jest wódka. I coś jeszcze. Tabletki, które ktoś nazywa ekstazą. Częstuje. Kusi się dwóch chłopaków.

Mieli nadzieję na zabawę po tej niby-ekstazie. Tymczasem, gdy tabletka zaczęła działać, obaj ściągnęli majtki i zaczęli się publicznie masturbować. Dziewczyny z piskiem zwiały, kumple nagrali całą akcję na telefonie. W lokalu byli obcy ludzie. Wstyd na całego! Do nas przyszli się przebadać, bo chcieli wiedzieć, czym ich potraktowano. Czy to rzeczywiście była ekstaza. Okazało się, że dostali środek silnie pobudzający seksualnie – relacjonuje Hanna Jędrzejewska, szefowa leszczyńskiego Monaru. – Jeden z chłopaków miał potem stany depresyjne.

Bez moralizowania i bez udziału autorytetów, bez grożenia palcem i bez statystyk. Z pominięciem tych wszystkich elementów na zlecenie Głównego Inspektora Sanitarnego specjaliści od reklamy przygotowali fantastyczną kampanię „Melanż. Oczekiwania vs Rzeczywistość”.

Czy wiesz, jak cię widzą inni na melanżu…? – pytają nastolatków i prezentują dziesięć filmowych spotów, w których najpierw widzimy odjazdowy świat z perspektywy nastolatków, będących pod wpływem różnych środków, a kilka sekund później zderzamy się z tym, co bohater robi w rzeczywistości.

Co nam fundują twórcy kampanii? Piękne, atrakcyjne nimfy widziane po LSD w kontraście do obskurnego przejścia podziemnego, w którym tarza się amator kwasu. Plastikowy kasownik w miejskim autobusie zamiast czułego kochanka, którego po grzybkach halucynogennych oczyma wyobraźni widziała dziewczyna. Zamiast wirującego świata po amfetaminie – żenujące podrygi nastolatki oraz raperskie flow w kontraście do żałosnego bełkotu upalonego gówniarza.

Celem projektu jest uświadomienie młodzieży zagrożeń wynikających z uzależnienia od różnych substancji, pokazanie negatywnych skutków korzystania z używek oraz promocja zdrowego stylu życia. Jak wynika z przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań 90% polskich nastolatków w wielu 15-19 lat ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w swoim życiu papierosy, a co trzeci marihuanę lub podobne zioła. Jednocześnie co drugi nastolatek żałuje swojego zachowania w trakcie imprezy – mówi Agnieszka Podfigurna, rzeczniczka prasowa powiatowego inspektora sanitarnego w Lesznie.

Cały artykuł w 9. numerze Panoramy Leszczyńskiej.

Zapraszamy do zakupu e-wydania:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

*