Nowe tory, stacje i wiadukty

130
Fot. Bogdan Ludowicz

Poznańska spółka Torpol przebuduje linię kolejową na odcinku Czempiń – Leszno. Umowę na wykonanie tego zdania, opiewającą na kwotę 395 mln zł, podpisano w ubiegły piątek (5 V) na dworcu kolejowym w Kościanie. Prace mają rozpocząć się w październiku tego roku, a ich zakończenie planowane jest na 2020 rok.

Podpisana umowa to już ostatni etap modernizacji linii E59 na odcinku Poznań – Wrocław – zaznaczył przedstawiciel inwestora Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – W praktyce oznacza to przywrócenie oczekiwanych dobrych podróży między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska. To też lepsze warunki dla obsługi pasażerów połączeń regionalnych i międzyregionalnych, siedem zmodernizowanych stacji i przystanków.

Zakres zaplanowanych prac jest ogromny. Na odcinku wynoszącym 36 km wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna oraz zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo nad sprawnym przejazdem pociągów, tych pasażerskich i towarowych, czuwać będzie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.

Ponadto w ramach prac, którymi zajmie się poznański Torpol zmodernizowane zostaną cztery stacje i trzy przystanki. Na stacjach Leszno, Stare Bojanowo, Przysieka Stara i Kościan oraz na przystankach osobowych Lipno Nowe, Górka Duchowna, Oborzyska Stare pojawią się znacznie wygodniejsze perony. Będą nowe wiaty, ławki i lepsze oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Obiekty, zgodnie z wymogami, będą dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się.

Trwa analiza techniczna możliwości modyfikacji dokumentacji, aby na wszystkich stacjach od Czempinia do granicy z województwem dolnośląskim, na których są przejścia podziemne, wybudować również windy. Chodzi tu o pięć lokalizacji: Kościan, Stare Bojanowo, Leszno, Bojanowo i Rawicz – przyznał podczas podpisywania umowy Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu z PKP PLK S.A.

Podczas remontu linii kolejowej pasażerowie muszą liczyć się ze zmianą rozkładu jazdy i ograniczeniem liczby kursujących pociągów. mach

Cały artykuł w 19. numerze Panoramy Leszczyńskiej.

Zapraszamy do zakupu e-wydania:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

*