Przyspieszenie na kolei

114
Fot. LS

W 2020 r., a więc osiem lat po Euro 2012, kiedy wyznaczono pierwotny termin, zostanie w całości zmodernizowana magistrali kolejowej E59 z Wrocławia do Poznania. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała kontrakt na przebudowę ostatniego odcinka – 35 km z Rawicza do Leszna.
Modernizację linii kolejowej między stolicami Dolnego Śląska i Wielkopolski Podzielono na cztery etapy, z których trzy już się zakończyły lub trwają. Kluczowy jest dla regionu leszczyńskiego ostatni – 70 km od granicy województw wielkopolskiego z dolnośląskim przez Leszno do Czempinia.

Spółka PKP PLK podpisała z konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A i Costruzioni Linee Ferroviarie S.p.A. umowę o wartości 355 mln zł netto. Kontrakt przewiduje rozpoczęcie w październiku 2017 r. modernizacji 35 km magistrali E59 między Lesznem a granicą województwa dolnośląskiego.

Magistrala E59 ma kluczowe znaczenie dla województwa wielkopolskiego, biorąc pod uwagę połączenie między dwoma ważnymi ośrodkami Poznaniem i Wrocławiem. Dla pasażerów najważniejszą informacją jest to, że po modernizacji magistrali E59 nastąpi skrócenie czasu podróży i zdecydowana poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Stale podnoszenie poziomu usług zawsze tworzy dodatkowych klientów. Liczę, że Wielkopolanie jeszcze chętniej będą korzystać z polskich kolei – mówi Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski.

W ramach modernizacji magistrali E59 od Rawicza do Leszna odnowione zostaną stacje Rawicz i Bojanowo. Wyższy komfort obsługi zapewnią przystanki Kaczkowo i Rydzyna. Pasażerowie zyskają dużo wygodniejsze perony, nowy system informacji pasażerskiej, lepsze oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Wymienione zostaną wiaty i ławki. Obiekty będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. kom

Cały artykuł w 27. numerze Panoramy Leszczyńskiej.

Zapraszamy do zakupu e-wydania:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

*