Tortilla po bolońsku

100

Nie macie czasem dość sosu bolońskiego z makaronem? U nas w takich chwilach sprawdza się bezglutenowa tortilla po bolońsku. Jest sycąca i pożywna, na dodatek pełna wartościowego białka i włoskich smaków. Dla bezglutenowych dzieci tortilla będzie zdrowym fastfoodem, znanym z ulicznych knajpek i budek.

Składniki  na bezglutenowe naleśniki (5 tortilli):

– 200 g bezglutenowego ciasta  makaronowego Celiko lub bezglutenowej mąki uniwersalnej

– 2 łyżki oleju

– ½ łyżeczki soli

– 200 ml mleka (użyłam bezlaktozowego)

– 1 jajo

– olej do smażenia tortilli

 

Składniki na sos (5 porcji)

– 500 g mielonego mięsa (dowolne: wołowina, wieprzowina, drób)

– 1 cebula

– 2-3 ząbki czosnku

– 1 słoiczek koncentratu pomidorowego (200 g)

– sól, pieprz

– po ¼ łyżeczki przypraw bez śladowych ilości glutenu: np. tymianku, kurkumy, bazylii

– ¼ szklanki wody

 

Przygotowanie tortilli

Wymieszaj w misce mąkę, sól, jajko, olej i mleko. Ma powstać półpłynne ciasto naleśnikowe. Rozgrzej patelnię i wlej łyżkę oleju. Wlewaj porcjami cienkie porcje ciasta i smaż na złocisty kolor. Po usmażeniu nałóż na tortille gęsty, gorący sos: porcję sosu ułóż na ¼ części tortilli i zwiń ją w trójkąt. Możesz też nałożyć sos wzdłuż tortilli, a następnie zwinąć ją w rulon. Podawaj gorące z duża porcją ulubionych warzyw.

Przygotowanie sosu

Usmaż mięso, przyprawiając je tymiankiem, kurkumą, solą i pieprzem. Na osobnej patelni zeszklij posiekaną cebulę i czosnek. Dodaj je do mięsa wraz z koncentratem, startą marchewką, selerem i pietruszką. Dopraw bazylią, ewentualnie jeszcze solą i pieprzem. Duś kilka minut, by sos odparował. Powinien być gęsty. Gdy masz czas, zamiast koncentratu możesz użyć świeżych pomidorów obranych ze skórki lub pomidorów z puszki.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMistrz Polski w Lesznie
Następny artykułHoroskop

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

*