Trwają prace nad kodeksem reklamowym

81
Fot. arch

Z problemem niewłaściwego umieszczania reklam, a tym samym oszpecania i zaśmiecania krajobrazu miast zmagają się aglomeracje w całej Polsce. Potrzebę zmian dostrzegli również leszczyńscy radni. Trwają prace nad ustanowieniem „kodeksu reklamy”.

We wrześniu 2015 r. weszła w życie ustawa zmieniająca wiele przepisów, w tym ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu. Na podstawie nowych rozwiązań samorządy gminne uzyskały kompetencje do wprowadzenia uchwały w sprawie lokalizacji reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń. Co zmienia ustawa krajobrazowa? Wprowadza do innych aktów prawnych szereg definicji, m.in.: reklamy, szyldu, krajobrazu, krajobrazów kulturowych i priorytetowych.

Samorządy mogą skorzystać z nowych instrumentów, których celem jest wpływ na jakość przestrzeni publicznych. Rady gmin będą określać zasady i warunki umieszczania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Z kolei na wyznaczonych obszarach będzie można wprowadzać np. zakazy lokalizacji tablic i urządzeń reklamowych i zarządzić wymóg dostosowania stanu istniejącego do założeń uchwały.

[…]

Sprawdziliśmy, jak z problemem nadmiaru reklam planuje sobie poradzić leszczyński samorząd. Rada Miejska Leszna rozpoczęła przygotowania projektu uchwały „w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane”. Tak złożoną nazwę będzie miała, zgodnie z wymogami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, tzw. uchwała krajobrazowa. LA

Cały artykuł w 22. numerze Panoramy Leszczyńskiej.

Zapraszamy do zakupu e-wydania:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

*