Od grudnia będzie się lepiej jeździć po mieście

Koniec prac na skrzyżowaniu przy leszczyńskim wiadukcie Grota Roweckiego ma nastąpić na początku grudnia. Fot. Michał Wiśniewski
Koniec prac na skrzyżowaniu przy leszczyńskim wiadukcie Grota Roweckiego ma nastąpić na początku grudnia. Fot. Michał Wiśniewski

Najpóźniej na początku grudnia ma zostać otwarte w całości skrzyżowanie przy leszczyńskim wiadukcie Grota Roweckiego. Strabag ma w tym terminie zakończyć tegoroczny front robót na drodze krajowej numer 12 w granicach Leszna. Wciąż nie wiadomo kiedy zacznie się przebudowa samego wiaduktu, ronda od strony Wolińskiej i generalny remont Szybowników.

Remont drogi krajowej numer 12 jest największą drogową inwestycją realizowaną w Lesznie od początku 2019 roku.

– To z całą pewnością najtrudniejsza inwestycja realizowana w mieście. Nakłady finansowe na całość opiewają na kwotę 76 milionów. Cały remont realizowany jest w ramach pięciu odcinków – wyjaśnia prezydent Leszna Łukasz Borowiak.

Termin zakończenia prac przy wjeździe na wiadukt od strony al. Krasińskiego i ul. Norwida planowany jest na początek grudnia.

– Jeśli pogoda pozwoli, to wszystkie prace przy wiadukcie zakończą się na początku grudnia i zostanie przywrócony ruch – dodaje prezydent Borowiak.

Kierowcy w Lesznie czekają też wciąż na otwarcie skrzyżowania ulicy Lipowej ze Starozamkową i Obrońców Lwowa. Termin finalizacji prac przesunięto w czasie głównie z powodu wykrytych w tracie robót kolizji sieci podziemnych. We wtorek, 26 listopada drogowcy rozpoczęli układanie tam pierwszego asfaltu. O terminie przejezdności tego odcinka miasto na razie jednak nie chce mówić. W przypadku oddawanego wcześniej odcinka z rondem obok marketu Netto, na odbiory dokonywane przez gazowników trzeba było czekają kilka kolejnych dni.

Dobrą wiadomością dla kierowców będzie z pewnością to, że w ciągu miesiąca powinien zostać otwarty nowy wiadukt nad torami w Klonówcu prowadzący w stronę Lipna. Zdaniem PKP PLK przejezdność może nastąpić jeszcze w grudniu. Inwestycja jest częścią modernizacji linii kolejowej E59 Poznań – Wrocław.

Michał Wiśniewski