Odchudzamy się do sylwestra

Do sylwestra zostało tylko 6 tygodni. Wielu z nas zastanawia się, jak będzie wyglądać w ostatnim dniu bieżącego roku. Aby po świątecznym menu ostatniego dnia grudnia założyć wystrzałową sukienkę utratę zbędnych kilogramów rozpocznij już dzisiaj!

Na początku musimy postawić sobie realny cel, czyli redukcję masy ciała do końca roku o kilka kg. W widocznym miejscu postaw zdjęcie osoby z sylwetką, o której marzysz. Przypominać ono będzie, że każde odstępstwo od diety i wymówka od treningu oddala cię od celu. Nie ma kuracji, która przyniesie efekty tu i teraz. Zdrowe i efektywne odchudzanie powinno być odpowiednio zaplanowane jak również rozłożone w czasie.

– Podstawą diety jest eliminacja produktów oraz nawyków żywieniowych powodujących tycie. Polecam stworzenie listy produktów, które wykluczymy od zaraz: słodycze, paluszki, batoniki, chipsy, wypieki cukiernicze czy inne przekąski między posiłkami. Produkty spożywcze kupujmy, kiedy nie odczuwamy głodu. I tylko to, co wcześniej zapisaliśmy na liście zakupów – wyjaśnia Maria Salicka, dietetyk z Leszna.

Jeśli nasze posiłki były chaotyczne, spożywane o różnych porach dnia i późnym wieczorem, musimy zaplanować 4-5 posiłków o określonej godzinie ich spożycia. W naszym jadłospisie powinny być obecne warzywa i owoce np. w formie sałatek lub surówek, ponieważ są źródłem witamin i błonnika, a także są niskokaloryczne.

– Słodkie napoje gazowane zastąpmy wodą, a słodycze owocami. Oprócz wody, jesienią sięgajmy po herbaty zielone, czerwone, z morwy białej albo z cynamonem. Codziennie wybierajmy również produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu – mówi Maria Salicka.
nat

 

Cały artykuł w 48. numerze Panoramy Leszczyńskiej.

Zapraszamy do zakupu e-wydania:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*