Po dwóch torach do Żmigrodu

Zakładany termin zakończenia prac to koniec 2020 roku. Fot. Jakub Latusek
Zakładany termin zakończenia prac to koniec 2020 roku. Fot. Jakub Latusek

Dobra informacja dla podróżnych. Od 8 listopada pociągi od stacji Rawicz na południe kursują po dwóch torach. Zakończono ograniczenie ruchu na jednym z modernizowanych odcinków linii Poznań-Wrocław.

– Dwa zmodernizowane tory z Rawicza do Żmigrodu zapewniają płynną jazdę pociągów. Na przebudowanym odcinku jest nowa sieć trakcyjna, nowoczesny system sterowania. Rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, umożliwią sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych. Dwutorowa jazda ograniczy ryzyko przerwy w ruchu kolejowym. W przypadku niespodziewanych zdarzeń na jednym torze, możliwa jest dwukierunkowa jazda po drugim. Zmiana nie ma wpływu na rozkład jazdy – zapewnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W połowie grudnia skończą się prace torowe między Bojanowem a Lesznem. Ponadto trwają intensywne prace na modernizowanym odcinku z Czempinia do granicy Dolnego Śląska, przy budowie nowych wiaduktów kolejowych – również na ul. Piłsudskiego w Rawiczu.

– Modernizacja linii umożliwi zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h. Czas przejazdu z Czempinia do granicy Dolnego Śląska skróci się o ok. 20 min. Najszybsze składy pokonają odcinek Poznań – Wrocław w ok. 1:30 h. Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – mówi Radosław Śledziński.

Modernizacja linii kolejowej E59 z Czempinia do granicy z województwem dolnośląskim warta jest ponad 1,5 mld zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W poprzednich latach wykonano modernizację na odcinkach Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń.

Jakub Latusek