Po paszport w Lesznie trzeba swoje odstać

Takie kolejki w oddziale paszportów delegatury Urzędu Wojewódzkiego w Lesznie to w ostatnim czasie norma. Fot.Michał Wiśniewski

Kolejki i nieskuteczne ,,usprawnienia’’ w formie biletomatu czy umawiania wizyt online – tak wygląda codzienność w oddziale paszportów delegatury Urzędu Wojewódzkiego w Lesznie.

Aby wyrobić paszport w Lesznie, trzeba przejść prawdziwą drogę przez mękę. Teoretycznie każdy zainteresowany powinien przyjść do pałacu Sułkowskich, kliknąć w ikonę biletomatu i spokojnie zaczekać na swoją kolej. W praktyce zdobycie biletu jest bardzo trudne. Nie pomagają w tym nawet uruchomione na stronie Urzędu Wojewódzkiego opcje umówienia wizyty online.

– Przyjeżdżałam do Leszna kilka razy, za każdym razem biorąc wolne w pracy. Albo nie było już ,,numerków’’ w maszynie, albo terminy ich zdobycia wynosiły kilka miesięcy – skarży się mieszkanka Rawicza.

Przyjeżdżają z wielu miejsc

To właśnie między innymi koniecznością obsługi interesantów z tak rozległego terenu tłumaczy problemy oddziału paszportów w Lesznie rzecznik wojewody.

– Delegatura w Lesznie przyjmuje wnioski nie tylko z powiatów: Leszno, Rawicz, Gostyń, Kościan, Grodzisk, Wolsztyn, ale także mieszkańców województw lubuskiego czy dolnośląskiego – mówi nam Sebastian Antczak, rzecznik prasowy wojewody wielkopolskiego.

Nie tylko w Lesznie?

Zdaniem Sebastiana Antczaka jest to problem występujący na terenie całego kraju i ma to związek z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

– Chodzi o konieczność posiadania paszportów przez obywateli polskich przy utrudnionym dostępie do placówek konsularnych w Wielkiej Brytanii. Mamy zbliżający się okres wakacyjny i korzystne oferty turystyczne – dodaje Sebastian Antczak.

Z danych Urzędu Wojewódzkiego wynika, że w delegaturze w Lesznie w kwietniu przyjęto 1594 wnioski o paszport oraz wydano 2547 dokumentów. Tymczasem rok temu w kwietniu przyjęto 1590 wniosków o wydanie dokumentu paszportowego oraz wydano 1347 paszporty. Delegatura posiada trzy stanowiska obsługi klientów, które dziennie obsługują ponad 200 osób.

Michał Wiśniewski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*