Torpol gotowy dokończyć po Astaldi prace na kolei

Mieszkańcy z niecierpliwością czekają na kontynuację budowy wiaduktu kolejowego pod Rawiczem. Fot. Jakub Latusek

Spółka Torpol złożyła najtańszą ofertę w postępowaniu PKP PLK na przebudowę linii kolejowej E59 na odcinku Leszno – granica województw wielkopolskiego i dolnośląskiego. Pierwotnie wykonawcą tych prac było konsorcjum włoskiego Astaldi.

Umowę o wartości ponad 355 mln zł netto na modernizację odcinka E59 od granicy województwem dolnośląskim do Leszna PKP PLK podpisało w czerwcu 2017 roku z konsorcjum spółek Astaldi oraz Costruzioni Linee Ferroviarie. Wykonawca niespodziewanie zrezygnował z inwestycji we wrześniu 2018 roku.

PKP PLK część prac zleciły spółce zależnej – ZRK DOM, ale jednocześnie było zmuszone znaleźć nowego wykonawcę. Do złożenia swoich ofert zaproszono cztery firmy z branży.

Według informacji przekazanych przez portal bankier.pl, to Torpol złożył najniższą ofertę. Ta ma wynosić ponad 560 milionów złotych brutto.

Kryterium oceny ofert złożonych w ramach tego przetargu stanowi całkowita cena brutto. Oznacza to, że prawdopodobnie Torpol dokończy modernizację linii kolejowej między Rawiczem i Lesznem. Ta sama firma prowadzi już prace na linii E59 na odcinku Leszno – Czempiń.

Oferty przejdą teraz procedurę sprawdzania. Podpisanie umowy z nowym wykonawcą zaplanowano na pierwszą połowę kwietnia. Termin realizacji inwestycji został określony na połowę grudnia 2020 r. od daty podpisania umowy.

Do wykonania zostało jeszcze sporo prac. Po modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego ma być o około 20 minut krótsza, a podróż między Poznaniem a Wrocławiem skrócona do około 90 minut. Nowe tory mają umożliwić przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. Zmienią sie nie tylko torowiska.

– Zmodernizowanych zostanie, m.in. 9 przejazdów kolejowo-drogowych, a na stacjach Bojanowo i Leszno (przy ul. Okrężnej), powstaną nowe podziemne przejścia – mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK S.A.

Jakub Latusek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*