Tunele połączą Zatorze z centrum Leszna

Tunel miałby połączyć ulicę Kilińskiego z dworcem kolejowym pod torowiskiem. Stałby się też łącznikem Zatorza z Towarową. Fot. Michał Wiśniewski

Jeszcze w tym roku gotowy ma być podziemny tunel łączący dworzec kolejowy z ulicą Towarową. Miasto zawarło już z koleją porozumienie w sprawie budowy drugiego tunelu. Ma połączyć z dworcem i centrum miasta ulicę Kilińskiego na Zatorzu.

Tunel z dworca kolejowego na Towarową będzie dużym ułatwieniem dla pieszych. Przejdą pod torowiskami na Towarową, a z niej do centrum Leszna. Bez konieczności obchodzenia Dworcowej. Przygotowania do inwestycji trwają od 2017 roku.

– Rozważaliśmy wtedy trzy warianty połączenia dworca kolejowy z ulicą Towarową. Wygrała koncepcja tunelu, którą udało nam się uzgodnić z PKP – mówi Maciej Kubiak, architekt miejski Leszna.

Skrótem z Kilińskiego

Kolejny plan to drugi tunel dla pieszych z dworca kolejowego, prowadzący na Zatorze. Miałby skomunikować ulicę Kilińskiego z dworcem, a co za tym idzie, stałby się doskonałym skrótem do centrum Leszna.

– Mamy porozumienie z PKP z tej sprawie i budowa tunelu miałaby nastąpić z chwilą modernizacji linii Leszno – Głogów – dodaje Maciej Kubiak.

Remont linii do Głogowa

Dobre wiadomości w tym zakresie przekazała posłanka Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka. Zapewniła właśnie, że modernizacja i elektryfikacja torów na linii 14 znalazła się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Gdyby nie zakwalifikowała się do tego programu, to jej remont ma zostać wykonany w ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Wyjście bliżej szkoły

Sprawą do uzgodnienia pozostaje jeszcze dokładny przebieg tunelu prowadzącego z dworca na Kilińskiego. Zgodnie z sugestiami PKP wejście miałby znajdować się mniej więcej w połowie Kilińskiego, bliżej szkoły kolejowej.

Inwestor przedłuży istniejący tunel, który prowadzi teraz na piąty peron stacji. Inwestycja wymusi przebudowę samej ulicy Kilińskiego wzdłuż torów. W planach jest tam budowa windy i stworzenie małego węzła przesiadkowego.

Michał Wiśniewski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*