
Urząd Miasta i Gminy w Śmiglu wprowadził rozwiązanie dedykowane osobom niedosłyszącym i głuchym. Narzędzie online jest bezpłatne i proste w użyciu. Nowoczesny system umożliwi niepełnosprawnym kontakt z urzędnikami miasta.
Urząd Miejski Śmigla wdrożył narzędzie ułatwiające komunikowanie się z Urzędem osobom słabosłyszącym i głuchym. „Tłumacz Migam” to narzędzie online zapewniające możliwość swobodnego, bezpłatnego i bezpośredniego kontaktu z tłumaczem języka migowego.
Osoba głucha może połączyć się z tłumaczem zarówno w urzędzie, jak i w domu czy dowolnym miejscu, w którym jest dostęp do internetu. Za pomocą wideorozmowy, w czasie rzeczywistym tłumacz odczytuje „miganie” klienta i przekazuje sprawę klienta pracownikowi urzędu.
Usługa jest dostępna na komputerach, tabletach i smartfonach, posiadających kamerę i mikrofon.
– Ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się daje prawo osobom niesłyszącym i głuchoniemym do skorzystania z usług tłumaczenia języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. Wdrożenie usługi „Tłumacz Migam” umożliwia tym osobom kontakt z pracownikami urzędu bez potrzeby wychodzenia z domu – informuje zastępca burmistrza Śmigla Marcin Jurga.
Korzystać z tej opcji mogą także osoby, które osobiście stawią się w Urzędzie Miejskim. Jeżeli klient nie dysponuje urządzeniem, może skorzystać z tabletu, który dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańca UMiG. Połączenie odbywa się za pomocą dedykowanej strony, dostępnej na www.smigiel.pl (baner w prawej kolumnie – „tłumacz języka migowego”) oraz bezpośrednio pod adresem https://tlumacz.migam.org/gmina_smigiel. Usługa dostępna jest od godziny 8:00 do końca dnia pracy urzędu.
Andrzej Rajewicz