Witaminowa bomba na wiosnę

Bogatym źródłem witamin mogą być dla naszego organizmu warzywa, w tym także szpinak. Fot. archiwum nm

Wiosną wielu stawia sobie nowe wyzwania i cele. Popularne brzmią „zacznę uprawiać sport” czy też „schudnę”. Jak odpowiednio zaplanować dietę, by rozpocząć zdrową wiosnę.

– Jeśli zdecydujemy się podjąć lub wrócić do aktywności fizycznej, np. w postaci biegania czy domowego fitnessu, musimy pamiętać o zbilansowaniu naszej diety. Podstawą jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości białka – mówi Alicja Dzikowska-Ambrozik, leszczyńska dietetyczka.

Dla osoby uprawiającej sport białko jest niezwykle ważnym składnikiem diety, ponieważ stanowi element budulcowy organizmu. Warto sięgnąć po napoje mleczne: jogurty, kefir czy zsiadłe mleko.

– Powinniśmy ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych oraz węglowodanów, zwłaszcza tych prostych, w które bogate są cukierki, ciasta i inne wyroby cukiernicze. Pozwoli nam to znacznie ograniczyć liczbę kalorii, które przyjmujemy – wyjaśnia dietetyczka Alicja Dzikowska-Ambrozik.

Podstawą każdej diety jest odpowiednie zbilansowanie składników. Jeśli będziemy odżywiać się odpowiednio i uprawiać sport, nie tylko możemy liczyć na szczupłą sylwetkę, ale również będziemy pełni energii. Chcąc schudnąć, każdego dnia powinniśmy przynajmniej przez godzinę spacerować, jeździć na rowerze lub chodzić z kijkami.

– Stosowanie diety wiąże się z poświęceniem, wytrwałością oraz konsekwencją. Ważne jest także wsparcie i motywacja ze strony naszej rodziny. Tylko w taki sposób osiągniemy rezultaty. Dieta powinna być indywidualnie dostosowana do naszego organizmu – tłumaczy dietetyczka.

Pamiętajmy, że organizm nadal potrzebuje energii, dlatego dziennie powinniśmy przyjmować co najmniej 1300 kalorii. Jedzmy częściej (4-5 posiłków dzienne), ale mniejsze porcje. Nie należy zapominać o warzywach i owocach.

– W diecie odchudzającej warzywa powinny znaleźć się w każdym głównym posiłku, natomiast porcję owoców tylko dwa razy dziennie. Dzięki temu dostarczymy naszemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego i nerwowego – mówi pani Alicja.

Trzeba również unikać produktów zawierających tłuszcz, zwłaszcza zwierzęcy. Lepiej jeść chude mięso: drób czy cielęcinę (2 razy w tygodniu) oraz ryby (przynajmniej trzykrotnie w ciągu tygodnia).

Aleksandra Konieczna

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*