Władza zaciera ręce przy modernizacji linii E59

Podczas remontu linii E59 powstaną nowe wiadukty, tunele i parkingi Fot. ds

Trwają prace przy modernizacji linii kolejowej łączącej Poznań z Wrocławiem. Dla samorządów duże kolejowe przedsięwzięcie prowadzone przez PKP PLK, wiąże się z dodatkowymi inwestycjami, poprawiającymi komunikację na terenie powiatów: kościańskiego, leszczyńskiego i rawickiego. Przyjrzyjmy się, gdzie powstaną nowe wiadukty, przejścia podziemne i parkingi dla kierowców.

Mamy komplet, jeżeli chodzi o inwestycje, które udało się pozyskać podczas modernizacji linii E59 – tłumaczy Maciej Kasprzak, zastępca burmistrza Kościana. – Dostaliśmy infrastrukturę, która miastu jest potrzebna. Wszystkie rzeczy związane z ruchem pieszym, samochodowym i kolejowym zostaną znacząco w Kościanie poprawione.

Zakres prac w Kościanie jest szeroki. Powstaną wiadukty kolejowe przy ul. Młyńskiej i Gostyńskiej. Nowe rozwiązanie zastąpi mało funkcjonalne i blokujące przepływ samochodów przejazdy kolejowo-drogowe. Inwestor zlecił rozbiórkę starego i budowę nowego wiaduktu kolejowego w Nacławiu. Podróżujący otrzymają nowe przejście pod torami na stacji oraz w ciągu ul. Wyzwolenia.

Dodatkowo, przy dworcu kolejowym, powstanie parking samochodowy na 120 miejsc, z którego będą mogli korzystać nie tylko kierowcy dojeżdżający pociągiem do pracy lub szkoły.

Szeroki zakres robót w mieście jest potrzebny, ponieważ linia E59 dzieli Kościan na dwie części.

W powiecie kościańskim, na szlaku Kościan-Przysieka Stara powstanie wiadukt kolejowy w Widziszewie, a w Starym Bojanowie kontrakt przewiduje zastąpienie istniejącego wiaduktu nowym, w ciągu ul. Mostowej i budowę przejścia podziemnego na stacji kolejowej. Podróżując dalej w kierunku Leszna, przed i za Sierpowem, powstaną dwa kolejne wiadukty, a kolejny zbudują w Klonówcu.

Zakres robót w Lesznie obejmuje remont przejścia dla pieszych pod ul. Słowiańską, przebudowę przejścia po wschodniej stronie dworca PKP, budowę wiaduktu kolejowego przy ul. Wilkowickiej oraz budowę przejścia służącego pieszym i rowerzystom na osi ul. Okrężnej.

Na odcinku pomiędzy Rydzyną a Bojanowem powstaną dwa wiadukty nad drogami gruntowymi – wylicza Zbigniew Wolny, rzecznik PKP PLK. – Zakres kontraktu na przebudowę linii E59 zakłada, że mieszkańcy Bojanowa otrzymają nowe przejście na stacji pod torami. Wiadukt drogowy nad torowiskiem powstanie w Gołaszynie.

Kolejne inwestycje trafia do Rawicza. Tutaj zaplanowano zastąpienie przejazdu kolejowego bardziej funkcjonalnym wiaduktami na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej.

Przebudowa połączenia kolejowego Poznań-Wrocław ma się zakończyć za dwa lata. Już po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą kursowały z prędkością do 160 km/h. Modernizacja linii współfinansowana jest z funduszy unijnych.

Cały artykuł jest również dostępny w 9 numerze Panoramy Leszczyńskiej z 2018 roku. Zapraszamy do zakupu e-wydania:

[ult_dualbutton btn_hover_style=”Style 2″ btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#eaeaea” btn_border_size=”1″ button1_text=”NEXTO” icon_link=”url:http%3A%2F%2Fbit.ly%2F29PKYcq|||” btn1_bghovercolor=”#dd6868″ button2_text=”EGAZETY” btn_icon_link=”url:http%3A%2F%2Fbit.ly%2F2a3mITH|||” btn2_bghovercolor=”#dd3333″ divider_text=”lub” divider_bg_color=”#dd3333″ title_font_size=”desktop:18px;” btn1_heading_style=”font-weight:bold;” btn2_heading_style=”font-weight:bold;”]

Autor artykułu: ds

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*